Faeria

Izstrādātājs: Abrakam SA

Izdevējs: Abrakam SA

Gory Rant!: Šobrīd esmu aizrāvies ar šo spēli. Jau ilgāku laiku es videospēļu spēlmaņu pārstāvju vidū klausos kā Hearthstone ir kļuvis garlaicīgs un vienmuļš un visa spēle (neskaitot Casual) sastāv no tābrīža metakavām, kuru optimālo izspēlēšanas veidu var atrast visur internetā. Kādu laiciņu atpakaļ (apmēram gadu) sāka līst ārā visādas jaunas kāršu spēles, kas cenšas iekarot šo vietu. Un pavisam nesen iznāca šis, iekarojot manu uzmanību.

Tālāk centīšos rakstīt tā lai kaut ko saprot arī cilvēks, kurš nav spēlējis Hearthstone.

Tātad, spēles būtība ir sekojoša. Mums ir sešstūra formas spēles lauks. Sešstūra spicēs atrodās divi spēlētāji, kuriem ir noteikts dzīvību skaits. Mūsu uzdevums ir, protams, izdauzīt visus pretinieka dzīvības punktus laukā no šī izplatījuma. To iespējams paveikt spēles laukā sataisot taciņu, kas ved pie pretinieka, aizvadīt pa to taciņu mums lojālas radības un nokomandēt tām veikt attiecīgo izdauzīšanas uzdevumu. “Bet šī taču bija kāršu spēle!” jūs teiksiet, “Kas par radībām, kādas taciņas, kur te izdauzīšana? Manos zoles vakaros neviens, izņemot kārtīgāk ierāvušu Pēteri, nevienu nedauza.”

Faeria
Iereibušais Pēteris droši vien izveltos ārā no izplatījuma, kad ieraudzītu šo un uzzinātu, ka tā ir kāršu spēle.

Un es teikšu, ka viss ir gaužām vienkārši. Mūsu lojālie subjekti mums ir pieejami kāršu formā. Katram spēlētājam ir kava ar 30 kārtīm. Katrai kārtij ir trīs svarīgākie parametri – uzbrukums, dzīvības un kārts cena. Izspēlējot kārti mums ir jāmaksā noteikts skaits spēles iekšējo resursu, kurus sauc “Faeria”. Katrai kārtij ir sava faeria cena, pēc kuras parasti var spriest par šīs kārts spēku. Katrai kārtij ir arī sava uzbrukuma un dzīvību vērtība. Kad esam uzlikuši uz spēles laukuma kādu no savām radībām un tā veiksmīgā vai neveiksmīgā kārtā, atkarīgs no apstākļiem, saskrienās ar pretiniekam uzticīgu radību, iespējams novērot vienkāršu un dabisku notikumu. Abas radības “BAC!” liekas viens otram tieši pret pieri. Šajā sadursmē tiek veikti vienkārši aprēķini, kurus visērtāk vizualizēt ar piemēru. Iedomāsimies, ka uz spēles laukuma satiekas zemnieks un elles liesmās zvērojošs lavas golems. Zemnieka uzbrukums un dzīvības ir 1. Lavas golema uzbrukums ir 7, bet dzīvības 10. Kas notiek sadursmē? Abi saskrienās, no zemnieka vienas dzīvības tiek atņemts 7 (golema uzbrukums) un zemniekam rezultātā uzsprāgst galva (alternatīvs skaidrojums – viņš tiek izdauzīts ārpus šī izplatījuma). Tāpat arī no golema 10 dzīvībām tiek atņemts 1 (zemnieka uzbrukums) un viņam būtībā nekas nav noticis un viņš rāmā mierā turpina savas gaitas ar 9 dzīvībām.

Protams, visam nav obligāti jābūt tik vienkārši. Daudzas radības nav ar mieru, ka viņas tā vienkārši noreducē līdz diviem skaitļiem. Tāpēc daudzām kārtīm piemīt papildīpašības. Šo īpašību klāsts ir ārkārtīgi plašs. Vieni monstri pēc savas nāves padarīs kādu citu mūsu monstru spēcīgāku. Citi uzreiz pēc nonākšanas spēles laukumā ievilks pa pieri tieši mūsu pretiniekam, ignorējot visu pārējo. Citi katra gājiena sākumā mūs mazliet sadakterēs un tamlīdzīgi. Šādu īpašību klāsts ir ārkārtīgi plašs un ļauj spēlētājiem diezgan lielu brīvību izvēlēties savu spēles stilu.

Pati spēle, protams, notiek pa gājieniem. Katrs spēlētājs sāk savu gājienu ar vienas kārts izvilkšanu no savas kavas un 3 faeria iegūšanu par skaistām acīm. Pēc tam seko izvēle – kādas kārtis izspēlēt, kur radīt jaunus spēles lauciņus un ko iesākt mūsu radībām, kuras jau atrodas šajā spēles laukumā. Ne obligāti šādā secībā. Savas radības varam uzlikt tikai uz saviem lauciņiem. Spēles lauciņi arīdzan ir dažāda veida. Ir lauciņš parastais, ir lauciņš ar kalniem, lauciņš ar ezeru, lauciņš ar mežu un lauciņš ar tuksnesi. Vairākas spēles kārtis iespējams izspēlēt tikai tad, ja esam sataisījuši konkrētu skaitu kāda noteikta veida lauciņu. Piemēram “Tuksneša Rēgu” varēsim izsaukt tikai tad, ja kontrolēsim vismaz divus tuksneša lauciņus. Radības var pārvietoties pa jebkuru lauciņu, kuram tās tiek klāt, taču tās radīt iespējams tikai uz lauciņiem, kuri pieder mums.

Spēlējot mēs lēnām iegūstam jaunas kārtis. Lielākā daļa cīņu notiek ar mūsu pašu veidotām kavām. Sākotnēji mums tiek piedāvātas vairākas sagataves, kas bez dižas domāšanas ļauj mesties iekšā spēlē un pakāpeniski izbaudīt to, kas spēlei ir piedāvājams. Vēlāk, kad būsim nedaudz apķērušies par to kā spēle darbojās, noteikti der izmēģināt uzmeistarot pašam savu kavu. Šajā ziņā spēle mums piedāvā ļoti lielas variēšanas iespējas. Sataisījām kavu tikai ar ļoti dārgiem un spēcīgiem monstriem. Zaudējām piecas spēles, jo tikām sakauti vēl pirms bijām savākuši pietiekami faeria lai kaut ko uzliktu laukumā? Taisam jaunu kavu, mēģinam vēlreiz. Un tā līdz bezgalībai.

Par spēles pamatprincipiem tas būtībā viss, kaut gan realitātē ir vēl vairāki knifiņi, kurus vienkāršāk ir pašam izbaudīt nekā raksīt vai censties par tiem izlasīt. Spēlei ir vienspēlētāja un daudzspēlētāju režīms. Vienspēlētāja režīmā mums būs  pieejamas vairākas misiju pakas kā arī dažādi puzles veida uzdevumi, kuri pie viena iemāca mums visādas spēles gudrības. Pildot šīs misijas mēs arīdzan pelnīsim spēles iekšējo valūtu un dārgumu kastes, no kurām iegūsim jaunas kārtis mūsu kavu veidošanai. Spēlei ir viena ļoti pozitīva īpašība – tā ir bezmaksas. Būtībā jebkurš var tagad ielogoties Steamā, nokačāt mazāk kā 1GB un sākt spēlēt. Un mums būs pieejami visi spēles režīmi un daudzmaz ciešams sākuma kāršu komplekts. Pie tam, izejot mums sākotnēji pieejamās vienspēlētāja režīma misijas, balvā iegūsim gana daudz dārgumu lādes, lai nākotnē būtu kur izpausties. Vēlāk mums tiek piedāvāts lēnā garā pelnīt spēles iekšējo valūtu ar dienišķajiem kvestiem. Bet tas, protams, ir diezgan lēns process un prasa no mums ieguldīt spēlē diezgan lielu stundu skaitu. Kas grib ātrāk un vienkāršāk – maksā ragā! Nezinu cik tas dārgi vai lēti, neskatījos.

Galvenā atziņa – ja mērķis bija izveidot kaut ko Hearthstone līdzīgu tikai labāku, tad man šķiet, ka tas ir izdevies.

Subjective Punchline: Es pat nezinu. Vienspēlētāja režīmā viens no mūsu pretiniekiem ir kaut kāda jukusi zivs, kas taisa totālu haosu uz spēles laukuma. Tas bija diezgan interesanti.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s